Vaccins!

19 september 2016

Vandaag zijn we naar het Instituut van Tropische Geneeskunde in Antwerpen geweest om onze vaccins te bespreken en kennelijk meteen te laten zetten.

We doe mee aan een onderzoek waarbij we druppels bloed opsturen naar hun als we op reis koorts krijgen. Blijkbaar is nog niet alles onderzocht hiervoor.

We krijgen 5 vaccins ingespoten:
- Hepatitis A (moet)
- Tyfus (moet)
- Tetanus (moet, is een herhalingsprik voor de zekerheid)
- Hondsdolheid,(mag,maar ik wil niet doodgaan door een wild dier die zijn muil niet kan houden)
- Japanse Encephalitis (mag, komt op 1 op  een miljoen voor, maar is dodelijk, doe toch maar dan die prik)

2 prikken in onze linkerarm, 1 prik in onze rechterbovenbeen en 2 prikken in onze billen, elke bil 1. (leuke details om te weten, I know ;) )
Deze voel ik nu allemaal zitten terwijl ik dit schrijf.

Malaria tabletten krijgen we als voorzorg mee, als we de jungle intrekken dan moeten we deze pillen gebruiken.
Kennelijk zijn deze duur en heel misselijk makend, dus ik hoop van niet.

Voor het onderzoek hebben we ook al geoefend om onszelf te prikken en druppels bloed op een blad te laten vallen.

We krijgen gele boekjes mee waar onze vaccins in staan. Nog belangrijke papieren die we goed moeten bijhouden. Hiervan bestaat er gelukkig ook een digitale versie van.

Nils en Cath