Tokyo! 15 - 18 oktober

18 oktober 2016 - Tokyo, Japan

In totaal hebben we 4 dagen in Tokyo doorgebracht, onze algemene indruk: bwah, çava.

Tokyo heeft ons niet van onze sokken geblazen. Toegegeven, er zijn speciale toiletten (ik denk dat japanners niet van koude billen houden) en er zijn af en toe wel maffe dingen. Maar geen maffe japanners, of we zijn al veel gewoon.

We hebben ondertussen al verschillende tempels, shrines en keizerlijke tuinen gezien. Het meest opvallende zijn de grote contrasten die hier heersen. Traditioneel en modern naast elkaar. Prachtige, eeuwenoude tempels en parken midden tussen de wolkenkrabbers. Trouwfeesten waar bruid en bruidegom traditioneel gekleed zijn en het gevolg volgt in maatpak.

De fijnste ontdekking tot nu toe zijn de Japanners zelf. Steeds behulpzaam, of ze je nu verstaan of niet. We worden regelmatig aangesproken of we hulp nodig hebben wanneer we even twijfelend naar een kaart kijken. De meeste Japanners spreken geen Engels en sommigen kunnen zelfs ons alfabet niet lezen. Verder zijn ze hyperefficiënt en gedisciplineerd. Alles loopt als een geöliede machine. Per 2 file doen om een lift te gebruiken, 1 enkele file voor de roltrap om toch plaats te maken voor meer gehaaste mensen. Op de perrons van de metro staan ook regelmatig sorteervakken. Om aan te geven waar plaats moet blijven voor afstappende mensen en langs waar je kan opstappen. In zeer drukke stations zijn zelfs vakken die aangeven wie nu mag opstappen en wie de volgende mag pakken.

Hieronder een overzicht van het weer en ons eten. (zoals de oude postkaartjes van kamp ;) )

Dag 1 Aankomst

• Weer: 20° en zoning
  • eten: niets gegeten.
  • activiteiten: slapen

Dag 2 Shibuya

• Weer: 19° en bewolkt
  • Eten: verse ramen! S’avonds hadden we geen honger meer.
  • Activiteiten
    • Meiji Jingu – Park met tempel voor de voormalige Keizer en keizerin.
    • Takeshita Dori (Harajuku-wijk) – Drukke winkelstraat met nog drukkere winkels.
    • Vroeg gaan slapen.

Dag 3 Akihabara – Odaiba

• Weer: 18° bewolkt en regen
  • eten: ontbijt hotel – onigiri – Curry met gepaneerde pakjes van millefeuille varkensvlees / gebakken “ravioli” met nasi goreng.
  • Activiteiten
    • Electric Area (Akibahara)
    • Anime Town
    • Kanda Myojin Shrine
    • S’avonds
    • Caretta Building (Nachtelijke uitzicht over Tokyo)
    • Palette Town – Mega shopping mall district (4 malls bijeen)
    • Gigantisch Gundam standbeeld

Dag 4 Ginza – Ryogoku – Roppongi

• Weer: 26° zon, later bewolkt
  • eten: ontbijt hotel – supermarkt eten – restaurant Japanse fondue
  • Activiteiten:
    • Tsukiji markt
    • Kabukiza theatre
    • Edo-Tokyo museum
    • Sumo restaurant. Hier is er ook een show met sumoworstelaars in het weekend. Wij kregen een komische dans, maar we verstonden niet veel van de tekst. (Er werd ook niet veel gelachen, wel heel lekker gegeten.)
    • Roppongi nights, op zoek naar het Egelcafé, maar die was helaas al gesloten. Dan nog even rond gewandeld en kwamen we mensen die verkleed als Mario aan het karten waren.

This was Tokyo. Bij de foto's staat er wat meer uitleg.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. OMA:
    20 oktober 2016
    hallo Nils en Catherine papa heeft gisteren alle fotos opgeslagen dus Tokio is gezien en nu verder kijken naar dit vreemde land heel prachtige beelden toch tot kijk xx oma
  2. Ingrid Devillé:
    24 oktober 2016
    Je suis contente de voire que tout semble bien se passé , votre programme est bien rempli pas une minute pour souffler.Je Vous embrasse très très fort .Samedi passé je suis allée avec Sophie à Gent pour aller a une expo mais finalement ont à fait du shopping et manger un petit bout,c'était très sympa .ont avait besoin d'être proche l'une de l'autre car tu nous manque très fort mais nous sommes heureuses que tu réalise un rêve .Bientot tu change de pays espérons que cela vous plaira tout autant.Je trouve très chouette de voire toutes vos photos comme Ça ont voyagé un peu ensemble .Bisous bisous à mon petit cœur adorée.Mam's