One night in Bangkok ...

29 oktober 2016 - Koh Chang, Thailand

zaterdag 29 okt
Na 5u vliegen komen we aan in Bangkok. Er zijn 2 boodschappen duidelijk: Lang leve de Koning en toon respect aan Buddha. (koop geen beelden, hoofden, tatoeages van Buddha)

Nou, we zullen wel zien zeker?

Het is hier ook ontzettend warm, we nemen de tram naar de binnenstad want we hebben afgesproken met papa Hans. En OMG de tram is koud! Zeker 15° verschil! (Nils zegt max 10°)

Hup, bagage dumpen in het hotel en dan met de tuk-tuk naar papa Hans. De Tuk-tuk gaat snel, in een rotvaart zijn we al snel bij zijn hotel.

Het weerzien is heel fijn, maar nog geen tranendal, we zijn tenslotte nog maar twee weken weg.
We eten lekker en maken een zeer beperkte planning voor de rest van onze trip samen: Bangkok is niet aangenaam, laten we zien hoe het is in Pattaya. Nadien zien we wel verder

zondag 30 okt
In Pattaya is het even warm als in Bangkok, maar ons hotel heeft gelukkig een zwembad.
We besluiten om naar het strand te wandelen en het wordt al snel duidelijk waarom we geen enkel Thai zien wandelen. Het wordt alsmaar warmer. Het strand brengt gelukkig wat frisse wind, maar ziet er cheap en onaangenaam uit. We zijn allemaal niet onder de indruk.

Om terug te wandelen willen we door een gezellig uitziende straat wandelen, maar al snel blijkt dat we de verkeerde beslissing hebben genomen: Het is namelijk dé rosse straat van Pattaya.

Alle meisjes gunnen mij geen blik waardig en roepen continu om aandacht bij Nils en Hans.
Ik kijk ondertussen gefascineerd rond. Er zijn gewone bars en er zijn themabars: cowboys – duivel/engel – schooluniformen – black and white – rode jurkjes - ...

De straat is gelukkig niet heel lang en we slaan snel de hoek om. Hier zien we de toekomst van de meisjes: oudere vrouwen die massages aanbieden.

Eens in het hotel kijk ik toch eens op het internet waarom het reisboekje ons in godsnaam naar Pattaya heeft gestuurd. Maar dan vind ik het antwoord: De Tempel van de waarheid.

Hier gaan we ’s morgens naar toe en dan gaan we fijn naar een mooi eiland, Koh Samet.

Maandag 31 okt
Tempel van de waarheid

Eindelijk iets moois gevonden in Pattaya, deze tempel wordt gebouwd omdat iemand wilt bewijzen dat de Thaise bevolking nog steeds meesters zijn in grote houtsnijwerken. Als we even navragen of de vakvrouwen hiervoor betaald worden of vrijwillig doen horen we dat ze vooral uit Laos en Cambodia komen. En ze worden netjes betaald.

Zie de foto’s voor meer info. ;)

Na het bezoek nemen we de taxi waar we naar Ko Samet kunnen gaan. Na de lange rit besluiten we om de speedboot te nemen. (Na de ferry moeten we nog een taxi regelen op het eiland, speedboot gaat rechtstreeks.)De speedboot vertrekt zodra hij helemaal vol zit en vaart goed door. We komen als snel uit bij een strand. Er is echter geen pier om aan te meren. We vragen ons af welke sukkelaar zijn bagage uit mag laden in het water.

Wij dus.

Schoenen uit en snel de zakken uitladen, we lopen op blote voeten naar ons hotel.
Het is op het eiland een stuk aangenamer qua temperatuur en drukte. Er zijn praktisch geen toeristen.

We gaan al snel in de zee zwemmen en die is lekker lauw, niet ijskoud zoals de noordzee. Net goed.

Na even te zwemmen gaan we in de hangmatten hangen. Het enige nadeel zijn de muggen ’s morgens & ‘s avonds. (Zelfs voor de muggen is het overdag te warm).
Maar die nemen we er maar bij.

Dinsdag 1 nov –  woe 2 nov
We doen lekker niks, 2 dagen lang lekker eten, kokosnoten drinken, zwemmen, slapen, boeken lezen en hangen.
Enkel Nils kan niet zo lang stil zitten en wil het eiland verkennen. Jammer genoeg vindt hij geen weg die in de schaduw loopt en komt doorweekt terug.

De laatste dag besluiten we wel om de Noordelijke, meer toeristische kant, te bekijken. Hier is al wat meer te zien en wordt het ook toeristicher. We komen ook verschillende standbeelden tegen. (zie foto’s)
Papa neemt alvast een massage aan het strand, Nils en ik blijven nog in de schaduw zitten en nemen er later 1 die dichter bij ons hotel ligt.

We worden helemaal gekneed zoals het pizzadeeg op Boris zijn werk. Soms moeten we wel op onze tanden bijten. Ze duwen en trekken stevig door.

We hebben het volledige eiland gezien en we willen de volgende doen: Ko Chang.

Donderdag 3 nov
We vertrekken van Ko Samet naar het vasteland en ik wil graag naar het schilpaddeneiland.
Helaas is het nog geen hoogseizoen en vertrekt er pas zaterdag een boot naar het eiland, maar we hebben geen zin om zo lang te blijven. Er is helemaal niks te doen, enkel gekke toeristen die met de hitte gaan lopen. (Whaaaaat? Crazy People!)

Vrijdag 4 nov
We nemen de ferry naar Ko Chang en dan een pick-up taxi naar het hotel. We zijn een hele dag onderweg dus we hebben niet veel gedaan.
Het hotel ligt langs een drukke baan en er zijn ook enkele bars. Tegenover het hotel is er een bar met een biljarttafel. Voor we gaan slapen willen we toch nog even gaan spelen.
Eens aangekomen blijkt het wel een speciaal café te zijn. Het is een café met Ladyboys.
We beleven een paar ongemakkelijke momenten maar besluiten om toch ons biljartspel af te spelen.
Als we afscheid nemen komt er toch een Ladyboy dichterbij staan en kan toch nog even in Nils zijn billen knijpen (of was het een “a” ipv een “i”?). Hilariteit bij de Ladyboys en later ook bij ons als Nils vertelt wat er is gebeurd.
We nemen hetzelfde motto ter harte als op Koh Samet: Hoe verder van de ferry, hoe beter. Voor de volgende dag boeken we een resort op het meest zuidelijke punt van het eiland. ;)

Zaterdag 5 nov
Voor we naar het hotel gaan, gaan papa en ik een hele dag snorkelen en gaat Nils duiken.
Het is heel fijn en zien heel wat vissen, maar met de laatste snorkelronde prikte het water. Later komen we te weten dat we werden gebeten door zeeluizen. Stomme kleine onzichtbare beestjes die enkel als vissenvoer dienen.

Ons hotel is wel een hele verbetering, mooi uitzicht op de baai en de eet/chill ruimte heeft zicht op zee. Hier blijven we een hele avond rond hangen.

Zondag 6 nov

Nils wilt graag gaan duiken op het wrak van HMS Chang, Papa en ik gaan souvenirs kopen. (Hij kopen, ik hem wat intomen ;-) )

Bij het ontbijt zien we ook enkele apen, maar deze worden al snel verjaagd door BB guns.
Toch maar best, die beesten zijn toch best groot van dichtbij.

Eens Nils terug is, gaan we nog even met ons tweeën kayakken in de baai.
Heel rustig en mooi om even op het water te dobberen.

Maandag 7 nov
We doen niks, boek lezen, internetten, foto’s bewerken, beetje wandelen langs de klif en snorkelen in de baai.

Dinsdag 8 nov
Vandaag doen we iets actiever en bezoeken we een waterval. Een mooie wandeling door het bos en na een hafuurtje komen we bij de waterval. Hier zijn er echter heel wat toeristen, de meeste die we tot nu toe op het eiland hadden gezien.

Woensdag 9 nov
We reizen terug naar Bangkok zodat Hans zeker zijn vlucht haalt de volgende dag.
Voor 3000 baht (75 euro) rijden we het hele eind in 1 trek terug.

Wat duurde dat lang, veel te lang (6u voor 350km!) en dan nog eens file door werken. Bah. Dan liever in stukken terug zoals wij in de heenweg hebben gedaan. We onthouden dat we volgende keer beter het vliegtuig nemen van Trat naar Bangkok. Dat is maar een uurtje vliegen.

We eten samen op een avondmarkt en ontdekken dat eten nog goedkoper kan dan we tot nu toe dachten (een hele maaltijd voor €1,50). Na het eten nemen we afscheid van papa en vertrekken we naar onze hostel. Ik besef pas ’s morgens dat ik hem ook 6 maanden niet ga zien.
De tien dagen zijn snel voorbij gegaan. De volgende keer doen we Thailand met de zussen en de mini’s erbij. :D

P.S.: Het was altijd mooi weer en rond 30°C.

1. Hans:
    21 november 2016
    99,99% correct weergegeven - het was a. ;-)
  2. OMA:
    22 november 2016
    hallo schatjes mooie beschrijving van jullie uitstappen met je papa.
  3. Mie vanhorenbeeck:
    26 november 2016
    hé leuk geschreven, regelmatig vree moeten smilen. En nils? was het duiken leuker dan in het zwmbad in Duitsland of in de Noordzee? Haha
    Vele knuffels, mams
  4. Jacqueline De Vuyst:
    28 november 2016
    Hello les Amours, c'est plusieurs fois que j'ai écrit mais je n'ai pas verrouillé, snif snif, mais maintenant je sais comment faire. Quel magnifique voyage il semble très bien préparé et les descriptions pour ce que m'a dit Charly super, les photos sont très belles, continuez à profiter au maximum de ce magnifique voyage.Je dois vous avouer que vous nous avez manqués lors de la soirée spaghetti du 5 Novembre à laquelle An Li a pu être présente(revenue de NY pour l'anniversaire de Lars) durant la soirée nous avons essayé de vous contacter mais sans succes . Bisous à vous deux
  5. Jacqueline De Vuyst:
    28 november 2016
    Bisous à vous deux, A bientôt,
    Papy et Mamy
  6. Jacqueline De Vuyst: