28 okt Osaka

28 oktober 2016 - Osaka, Japan

We komen aan in Osaka en het is mijn favoriete foto-weer: bewolkt. Bah.
Maar het is wel 20°. Vandaag gaan we het aquarium bezoeken, het staat bekend om zijn walvishaaien en vooral vanwege de grootste vistank ter wereld.

Het aquarium heeft heel wat diersoorten die wij niet meteen in aquariums hebben.
We zien otters, een grote reuze salamander, dolfijnen, zeehonden, zonvissen, enz.

En zowaar een capibara samen gezet met piranha’s.

En dan komen we aan het spectulaire gedeelte, de walvishaaien. In deze tank zijn ze wel 4,5 meter lang, maar ze kunnen wel tot 10m lang worden!
Deze kan je van verschillende kanten bekijken. Het is wel fijn want je begint met de oppervlakte vissen en gaat steeds lager naar de bodemvissen.

Een beetje verder vinden we een aquarium dat uit de film van Finding Nemo komt.
We kunnen ook enkele vissen en manta’s aanraken. Een haai is ruw, een manta voelt vies aan, een beetje zoals een natte fluwelen trui.

We merken dat we heel moe zijn na deze twee weken rond te reizen, dus we besluiten om even uit te rusten in onze kamer.

Weer uitgerust gaan we weer naar buiten, het is ondertussen weer donker geworden. Tijd om naar  Den-Den Town te gaan. Den-Den Town dé buurt voor technologie, manga & alles ertussen. Hoewel het al wat later was, was er nog behoorlijk wat leven in de straten. Grote winkels met manga’s en merchandise ervan. Figuren, kledij, verkleedkleren, prulletjes, ... Alles was er te vinden.
Er waren ook verbazend genoeg waren er ook nog redelijk grote winkels met verhuur en verkoop van tweedehands CD’s & DVD’s. We hebben er ook een winkel gespot met retro-gaming en eentje met videos.

Na een uur of twee hier rond te wandelen keren we terug naar ons hotel.
We gaan vroeg slapen want morgen moeten we vroeg de trein nemen om naar de luchthaven te gaan.

29 Sayonara naar Bangkok
weer: zonnig en 23°

We staan om 6:30 op en tegen 7u staan we klaar voor het ontbijt van het hotel. We zijn de allereerste en openen hiermee het buffet. We hebben 20min om te eten en vertrekken dan naar het station, eens daar zien we dat we de ‘helmtrein’ nemen naar de luchthaven.

We zijn op tijd voor onze vlucht en zo eindigt het deel Japan van onze grote reis.
Op naar het tweede deel: Thailand.
Nu is het niet meer: We’re from Berugi (België) maar: We’re from Belyeīym.

1. Mie vanhorenbeeck:
    9 november 2016
    hallo liefjes, ben mn schade van verschillende dagen 'brossen', aan het inhalen. Heb het de laatste tijd heel druk gehad en oa weg geweest. Had daar geen internet en kon jullie daar niet volgen. Heb nu dus vertraagde reaktie gepost bij foto's en jullie fijne teksten. Echt leuk en aangenaam dat jullie daar nog de energie voor hebben. Is het normaal dat ik van thailand tot nu toe enkel foto's en geen tekst terug vind? Nils kan je me je mailadres nog eens doorsturen? Alleen al de foto's van thailand doen me watertanden! Dat is een land waar ik graag zou terug keren en meer bezoeken. Zal het nu via jullie ogen en woorden doen. Groeten aan Hans en wanneer zien jullie Kenneth? vele knuffels voor alle 2, mams